Selda Avcı

SEN NE GÜZELSİN İSTANBUL

Görkemli İstanbul'un, görkemli tarihi. Hiç kimse İstanbul’a kayıtsız kalamaz. 7 tepesi, içinden geçen denizi, doğal liman olan Haliç’iyle tarih boyunca eşsiz, biricik bir şehir olmuştur. İstanbul’un tarihi de şehrin görkemine yakışır zenginliktedir.Birçok şarkıya ilham kaynağı olan ey güzel İstanbul sen ne güzel bir şehirsin öyle, seni görüp te hayran kalmamak mümkün mü? Geçtiğimiz hafta içinde kısa süreli bir İstanbul ziyareti gerçekleştirme şansı yakaladım. Ulusal yayın yapan ‘’TV5’’ isimli kanala ‘’Tuzlu Kahve’’ kitabımızın tanıtımını yapmak üzere İstanbul’a davet edildim. Elbette bu davet beni ziyadesi ile mutlu etti. Emek emek çabaladığım, uğraştığım kitabımın İstanbul’da ulusal yayın yapan bir kanal tarafından keşfedilip programa davet edilmek benim için gurur vericiydi.

Kayseri’den sabah saat: 05.35 uçağı ile hareket ederek yeni yapılan o devasa İstanbul havalimanına saat: 07.00 itibari ile iniş yaptık. Muhteşem görkemli, kocaman bir havalimanı tamamını dolaşmak neredeyse 3-4 saatini alabilecek kadar büyük ve harikulade yapısı ile görenleri kendine hayran bırakmaya gücü yetiyor. Hayran hayran bir müddet dolaşarak keşfetmeye çalıştığım havalimanından ulusal kanal aracının beni almak için geldiğini bildirmek maksadı ile aradığı telefondan sonra dışarı çıkarak araca binip televizyon kanalının bulunduğu Sefaköy’e doğru yola koyulduk. Sabahın erken saatleri olduğu için fazla trafiğe denk gelmedik. Sakin bir şekilde TV kanalına doğru ilerlerken sürekli TV çalışanları telefon ile şoförü arayarak nerede olduğumuz konusunda adım adım bilgi alarak kanala ulaşımımız sağlandı.

TV5’in Sefaköy’de bulunan stüdyolarına ulaştığımızda kapıda bizi konuk koordinatörü Gülizar Hanım güler yüzlü bir şekilde karşılayarak misafirlerini ağırladıkları odaya alıp hemen bir kahvaltı hazırlayarak, çay ikram ederek beni ağırladılar. Ardından yönetmen dünyalar tatlısı, misafirperver, insana enerji veren isim Ayşe Hanım sanki yıllardır beni tanıyor gibi sıcak bir şekilde karşıladı. Hoş beş ettikten sonra hazırlanmam için makyaj odasına alındım. Oradaki hazırlıklar tamamlandıktan sonra stüdyoya doğru yola koyulduk. Stüdyoda ise çayımız demlenmiş, çeşitli ikramlıklar hazırlanmıştı. Tabi olmazsa olmaz, namımıza uygun özel Osmanlı kahvemiz yapıldı ve hoş sohbet eşliğinde, hem tanıştık, hem de programda neler konuşacağımızın istişaresini yaparak yayın saatinin gelmesini bekledik. Yayın saatine 5 dakika kala program sunucusu sevgili Tuğba Hanım geldi. Onunla da biraz sohbet ettikten sonra 10 dakika rötarlı olarak yayına start verildi.

Ben İstanbul’a gitmeden iki gün önce boğaz enfeksiyonu geçirdiğim için çok hastaydım. Serum, iğne, vitamin takviyeleri ve dua ederek yayına çıkabildim. Biraz durgun başladığımız program ilerledikçe Allah bana bir güç verdi ve muhteşem şekilde yayını kazasız, belasız tamamlamayı nasip etti. Hastalanınca verdiğim sözü tutamamaktan ve davete icabet edememekten çok korktum, fakat Rabbim bana sözümü tutmayı nasip etti ve gerçekten çok keyifli bir programa daha imza atmanın mutluluğu ile yayını tamamladık. Yayından çıktıktan sonra ise daha öncesinde davet edildiğim fakat davete icabet edemediğim Business Channel Türk TV’ye bir ziyaret gerçekleştirdik. Onlarda beni gayet sıcak ve samimi bir şekilde karşıladılar, ikramda ve misafirperverlikte kusur etmediler. Yaklaşık bir saat kadar TV kanalını, stüdyolarını gezdirdiler ve geride güzel insanlar bırakarak oradan ayrıldık.

O gün geri kalan zamanımı, ilaçlarımı alarak dinlenmekle geçirdim. Ertesi gün ise biraz daha toparlamıştım kendimi, daha dinç ve iyiydim. Kahvaltımızı ettikten sonra olmazsa olmaz Eminönünü gezmek üzere yola çıktık. Mısır çarşısı, Galata Kulesi, Üsküdar, Kız Kalesi derken kısacık zamanda bir çok yeri gezip görme imkanı yakaladık. Bu arada Kayseri’de basın mensubu bir arkadaşım ile karşılaştık ve İstanbul’u gezerken bize rehber oldu ve oldukça güzel yerleri gezdirdi. Mesai saati gelince bizim yanımızdan ayrılan arkadaşım, kız kardeşine teslim ederek işine gitti. Artık dönüş vakti idi ve İstanbul havalimanına doğru yola çıktık. Saat: 23.45’te havalanan uçağımız gece saat:01.30 civarında Kayseri’ye iniş yaptı. Kısa zamanda harika minicik bir İstanbul gezisi çok güzel oldu.