Bakanlık duyurdu: Antrenör alım başvuruları başlıyor

Gençlik ve Spor Bakanlığı, 2026 yılı millilik kapsamında sözleşmeli antrenör alım sürecini başlattı.

Gençlik ve Spor Bakanlığı bünyesinde yer alan Gençlik ve Spor İl Müdürlüklerinde görevlendirilmek üzere, millilik şartlarını karşılayan sporcular arasından sözleşmeli antrenör alımı gerçekleştirilecek. Adayların başvuru sıralaması ve öncelikleri, uluslararası müsabakalarda elde ettikleri başarılar temel alınarak oluşturulacak.

Başvuru şartları ve yaş sınırları netleşti

İlana başvuracak adayların Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olması ve kamu haklarından mahrum bulunmaması gerekiyor. Adayların başvuru tarihi itibarıyla 18 yaşını tamamlamış ve 60 yaşından büyük olmaması şartı aranıyor. Ayrıca, sosyal güvenlik kurumlarından herhangi bir emeklilik veya malullük aylığı almayan, görevini yapmasına engel sağlık sorunu bulunmayan ve güvenlik soruşturması olumlu sonuçlanan kişiler sürece dahil olabilecek. Olimpiyatlar, Dünya ve Avrupa şampiyonaları gibi prestijli organizasyonlarda ilk üç dereceye giren ya da belirli sayıda ülkemizi temsil ederek milli sporcu belgesi alan adaylar sıralamada öncelikli hakka sahip olacak.

Başvurular dijital ortamda alınacak

Adaylar müracaatlarını 10 Ağustos 2026 ile 14 Ağustos 2026 tarihleri arasında gerçekleştirebilecek. Başvuru işlemleri sadece e-Devlet kapısı üzerinden erişilebilen Kariyer Kapısı platformu aracılığıyla elektronik ortamda kabul edilecek. Adayların mezuniyet, antrenörlük ve millilik dereceleri Spor Bilgi Sistemi verileri ile YÖK/MEB entegrasyonu üzerinden otomatik kontrol edileceğinden, profillerinde eksiklik olanların başvuru öncesinde bilgilerini ilgili federasyonlar aracılığıyla güncelletmesi gerekiyor.

Gençlik ve Spor Bakanlığı ilanı için TIKLAYINIZ