THE İMAM(LAR)'IN ÇİLESİ / RÖPORTAJ

The İmam filmini çoğunuz izlemişsinizdir. Köyde İmamlık yapan bir gencin yaşadığı sıkıntıların dile getirildiği film epeycede ses getirmişti. Malumunuz doğup büyüdüğü Kaş’ın Pınarbaşı köyünde imamlık yapan Ahmet Muhsin Tezer, FiRock adında bir grup kurarak rock müzik yapınca tehdit mesajları almaya başladı. Kaş’ta verdiği ilk konserin ardından sosyal paylaşım sitelerinde kendisi ile tehdit ve hakaret mesajları yer aldı.Tehdit mesajları almaya devam ettiğini kaydeden imam Tüzer, son olarak bir sosyal paylaşım sitesinde inanılmaz tehdit ve yorumlar aldığını söyledi. Yorumların yüzde 90'ının olumsuz olduğunu gelen mesajlar arasında, 'Bunun gibilerin kafasını gövdesinden ayıracaksın' diyenler dahi var. ‘Ben kötü bir şey yapmadım. Görevimi de aksatmadım. Yazarak söylediğim parçalarda insanları barışa, kardeşliğe, dostluğa çağırıyorum.’ Daha sonra Antalya İl Müftülüğü İmam Ahmet Muhsin Tüzer'e verdiği konser sonrası inceleme başlattı. Müftülük, Diyanet İşleri Başkanlığı'na soruşturma başl

15:39:28 | 2013-08-19
Güler Ruhsar Aktaş
Güler Ruhsar Aktaş      guler_ruhsaraktas@hotmail.com

 

-Saat:  23:00  Sıraları ...

İMAM :  iyi geceler..

Güler Ruhsar Aktaş Hatip:  Selamlar sizede...

İMAM: Öncelikle bizim dertlerimizi kaleme aldıgınız için teşekkür ederiz

Güler Ruhsar Aktaş Hatip: Rica ederim Antalya da bir imamın basına gelenlere  üzüldüm .

İMAM:  Anlıyorum.

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Ve İmam’ın çilesi başlıklı yazıyı kaleme aldım malumunuz..

İMAM:  Dün haberi bende dinledim. Değerli kardeşim ‘kardeşim’ hitabı alışkanlıktandır. Bu alışkalıgı sizinle de sürdürmemde bir sakınca var mı?

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Hayır buyrun, sevinirim.

İMAM: Değerli kardeşim , olaya sanatkar penceresiyle mi bakıyorunuz, yoksa imam ya da hem imam hem sanatkar penceresinden mi bakıyorsunuz. Bunu öğrendikten sonra size yardımcı olmaya çalışacağım.

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Hem imam, hem sanatkar, hem insan..

 

İMAM:  Ben imam olmakla beraber bir sanat dalındada hocalık yapmaktayım , benim gibi kendi  çalıştığım yerde  bir başka sanatkar arkadaşlarım da var.Güzel sanatlar fakultesini de bitirmiş arkadaşlar bunlar.Biz sanatımız icra konusunda yapmak konusunda. amirimizden şu ana kadar her hangi bir sıkıntı yaşamadık.Ama bizim yaşamamamız başka amirlerinde bizim amirimiz gibi hoş görülü olacağını göstermez.Ben olaya diyanetin yani kurumun bir tavrı değil. o müftülükteki amirin şahsi tavrı olarak bakıyorumBu tür şahsi tavırlarda her kurumda oldugu gibi bizim kurumumuzda da olmuştur olacaktır.İlk de olmayacak sonda olmayacaktır. Olayın gerçek içeriğini bilmediğim içinde yorum yapmaktan çok sakınıyorum. çünki size bir fasık haber getirdiğinde araştırmadan iman etmeyin ayeti çercevesinde, olayın boyutlarını bilmeden yorum yapmanında cok doğru olacağını düşünmüyorum Uzaktan bakıldıgında bir haksızlık var gibi görünüyor ama gercek sebeb ve saikler neler iyi araştırmak gerekir.özelde rock’çı  arkadasımız konusuna böyle bir bakışım var ama genelde imamların sorunları neler derseniz...

Güler Ruhsar Aktaş Hatip: İmamların fanusta yaşamak zorunda bırakıldıgını düşünüyorum ya da hocahanımların sizce böyle mi yani belli katı kurallar ya da böyle olmalı din insanı dediğin tarzında Mesela yazımda sunu sordum imamlar insan değil mi ? Nefsleri yok mugüzel bir hatun görünceAllah ne güzel yaratmış , erkeksel yaklaşımını hissetmez mi ?Eşleri aman canım benim eşim imam yapmaz deyip kıskanmaz mı?  Duygularını öldürmüş müdür onlar ; bizim gibi sevinip, üzülüp sinirlenip kızmaz mı?

İMAM:  Güzel bir tahlil güzel bir bakış açısı.

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Nefsine uymaz mı  yada ne bileyim  mükemmel olmak zorunda mı

İMAM:  Can alıcı noktalardan yakaladınız.

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Net ve sek sorular ...

İMAM:  Şimdi fanus benzetmenizden başlayarak cevap vereyim. Evet bir fanus içindeyiz. yaşantımızı bizden çok çevremiz belirler. Oluşturulan bir anlayış vardır imam için, sakalı torba gibipantolonu şalvar, önüne gelen kızarak konusan,begenmediğini kale almayan bir okadar yemek manyagı. , aç doyumsuz bir varlıktır imam. Bunu bizmi belirledik. evet imamlar olarak böyle olmasında bir nebze bizimde sucumuz varsada. bu rolu bize çevremiz belirledi, bu rolÜ benimsemeyen imamda cevresinden dışlandı. Örnek verecek olursak ben kot pantolon giyerimbir dönem bana sosyete imam dediler.Bu yakıştırmayı bana cematim yaptı başkası değil

Güler Ruhsar Aktaş Hatip:  Kot pantolon giymez mi imamlar yani?

İMAM:  Halkın gözünde giyemez ,  gerci şimdi bu görüş zayıfladı ama hala bunu devam ettiren bir zihniyet var. Gelelim bizim nefsimiz varmı ? Evet bizim nefsimiz var, hemde normal sağlıklı bir insanda olan kadar sağlıklı ve normal bir nefsimiz var Ama sorun nerde biliyormusunuz.Sorun sosyalleşememede,sosyal ortamlara girememkte, bu ortamlara girmeye bile vaktimiz olmuyor  bizim sosyalliğimiz nedir kimlerdir bliyormusunuz?  40 dan sonra ergenliğini atlatan 50 lik 60 lık insanlardr. Onların yanında durmaktan onlardan başkasını görmemekten . Genc yaşta moruklaşan ihtiyarlayan bir varlık haline geldik. Bizler camide vaazlarda kursilerde akraba ziyareti diye bağırırken izin kullanamadığmız için akrabalarımıza gidemedik , bir çok imamın akrabası imam arkadasıma küsmüştür bu konuda. Bilmem anlatabildimmi?  İzin kullansak cemaatimiz siz ne iş yapıyorsunuz .. imamın iznimi olurmuş diyerek  taaruz ediyor. Ve bu imam nasıl sosyalleşsin. ve bu imam nasıl akrabasını ziyaret etsin

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : İnsanları memnun etmek gözlerine girmek zor onlarca insana dini anlatmaktan kendinizi unutmuş insanlarsınız demek ki .Ben doğrusu imamları cenaze ve belki imam nikahım sırasında gören biri olarak böylesine duyguları yaşayan insanlar olarak görmedim açık yüreklilikle söylemek gerekirseyukarıda dediğiniz gibibelki ukalabelki nemrut çok bilmiş falan gibi  Bazı kesimlerdeki bu  antipatik algı neden sizce tabi çok sevenlerde vardır ve belki önyargının da etkisi vardır ?

İMAM:  Antipati. ön yargı diyorsunuz. Değerli kardesim,kainatta her şey belki kırılabilirparçalanabilir. Elması kırarsınız . Atomu parçalarsınızama bir şey vardır ki..Onu ne kırabilirsiniz ne parçalayabilirsinizonun adıda ön yargıdır

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Bu böyle diye bırakalım mı  çabalamak gerekmez mi ?

İMAM:  Şahsım adına ön yargıları kırmak için özel çaba sarf ederek ne kendimi yorarım nede karşımdakinin ön yargısını beslerim  her çabam onun ön yargısını daha besleyecek  dahada kuvvetlendirecektir.

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Küçükken gittiğim kuran kursunda bağır çağır sopayla ders anlatan imamı örneklesem...

İMAM:  Büyüdükten sonra hiç camiye gittinizmi diye sorarım bende

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Gittim elbette...

İMAM:  Kim size sopa gösterdi ?

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Kimse,  ama küçükken hafızada yer edenler  kolay geçmiyor ki

İMAM : Şimdi değerli kardesim ,işte bu da bir ön yargıdır, sizin o camiye gittiğiniz dönemlerde okullardada sopa atılıyordu, hangi çocuk okulda dayak var ben okulu bıraktım dedi yada cocugunu okula göndermedi, sopa meselesi toplumun dönemsel bir sıkıntısıdır, hatta bu milletin genetik sorunudur.

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Biz de camiden vazgeçmedik ...

İMAM:  Bilirsiniz sopa hakkında milletimizin özlü sözleri var , dayak cennetten cıkma yada Ziya paşanın nush ile uslanmayanı etmeli tekdir. tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir, örnekleri çoğaltabiliriz bu gecmişten gelen örnekler , dayagın yada sopanın bu milletin genetik sorunu oldugunu gösterir , bu sorun sadece yaz kursunda yoktu ki ; bu sorun okuldada vardı.Ama okuldaki öğetmene kimsenin gücü yetmedi, camideki gariban imam günah keçisi oldu çünkü garipti ve gerçekten gariptir, kimi kimsesi yokturbaşına bir iş gelse arkasında kimse olmaz,

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : İmamlar hakkında ne düşünüyor sizce insanlar ...

İMAM: İmam  ne İsa’ ya yaranabilen ne Musa’ya yaranabilen bir varlık pozisyonunda. Cemaati sevmez devlet sevmez. Dini cemaatler sevmez. Dairesi sevmez sevmezde sevmez yanii.Konuşma özgürlüğüne sahip olan ama konustugu her sey aleyhine delil olarak kullanılan bir zanlıdır imam..:)) Dahasıda var.. köylerde halkın gözünde pasaklı halıların hırsızlık zanlısı. Şehirlerde pejmurde cahil.Salya sümük bir insandır imam.. Devamıda var.. benim vergilerimle görev yapıyorsun( bu devlete daha maaşım elime gecmeden vergi veren tek varlık benken) diyen vergi kaçakcısının açık hedefidir imam.. Kısaca gariptir. gariptir gariptir imam. ahir zamanı anlatan EDDİYNUL GURABA bu din gariplerin dinidir hadisinin en garip temsilcisidir İmam...

Güler Ruhsar Aktaş Hatip: Çok buruk bu durum doğrusu ;  Mesela eşiniz sizi kıskanır mı Hocam? Tabi normal şartlarda sorulmaz bu soru imama ama merakımı mazur görün

İMAM:  Evet .. kıskanmayan eşten ben şüphe ederim

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Cami cemaatinden kıskanmıyor heralde ( Gülüyorum)

İMAM:  (Gülüyor..) Ortada olmanın felaketleri çoktur

Güler Ruhsar Aktaş Hatip: Sizinde bizler gibi duygularınız var aldırmadınız değil mi o duyguları?

İMAM: Gençsiniz ve yakışıklısınz ve bir köyde imamsınız.Köyün kızlarının gözüne kestirdiği hedefsiniz ortada olmak ortada bulunmak hele hele yeniçerilerin tokat taşı gibi ortada olmak cok sıkıntılı kadınındanda tokat yersiniz erkeğindende. Ayrıca BEN BİR İNSANIM , insanda olan her sey var bende kin nefret şehvet , ağlamak gülmek,beğenmek beğenilmeyi sevmek, bende de var ama sorunum diğer insanlar gibi pervasız davranamamadır .Bu iyimidir, evet bir açıdan iyidir

Güler Ruhsar Aktaş Hatip: Peki bütün bunlar yokmuş gibi düşünülüp, öyle davranılamasını beklemesi toplumun sizi yormuyor mu?

İMAM:  Neden böyle düşünülüyor ona cevap verip sonra sorunuza cevap vereyim camii cematimizin kafasındaki islamla Allahın ve peygamberin bize bildirdiği islam arasında dağlar kadar fark var bizim dinimizde yahudi ve hristiyanlar gibi ruhbanlık sınıfı yoktur yani namaz kıldıran bir imam melek değildir. Günahtan korunan bir varlıkta değildir,islamın realitesi böyleyken, pratiğince cematimizin gözünde imamlar bir melektir , günah işlemezler , bir açıdan güzl bir bakış ama sorunlu bir bakış imam bir hata yaptığında dine bakışı değişen bir millet haline geliriz .İmamı insan olarak görmediğimiz için  sorunlar yaşar yada yaşatırız, bu yaşayanlar içindir, birde ne imam bilen ne cami bilen ,ama sağında solunda kendi gibi düzenbazdan , imamlar hakkında bir şeyler duyup, yaşamış gibi anlatanlar vardır,bizim en büyük belamızda bu tiplemelerdir, ve bu tiplemelerden bayagı bir insan kalabalıgı var.Bizi yoruyormu, evet yoruyor...

Güler Ruhsar Aktaş Hatip: Empati olsa böyle olmaz aslında ... Yukarıdaki örneklemeye takıldım imamlarda severek flört ederek evlenir mi yani ya da düğünde oynar falan mı ?

İMAM: ( Gülüyor.. ) Sever ama nasıl sever , genelde platonik takılır .Halkın gözünde imam aşık olamaz

Güler Ruhsar Aktaş Hatip: Oww ! Bu çok daha yorucu.. (Gülüyorum)

İMAM:  Düğünde oynamak mı ?

Güler Ruhsar Aktaş Hatip : Evet...

İMAM:  O işte afaroz sebebidir ( Gülüyor)

Güler Ruhsar Aktaş Hatip:  Neden ama içinizden gelmiyor mu?  Hani düğüne giden oynar  ölüye  giden aglardı...

İMAM:  işte burada bir şeyi sorgulamak gerekli her içinden gelen yapılmalımıdır. Siz her içinizden geleni yaparmısınız?

Güler Ruhsar Aktaş Hatip: Düğünde oynamak bana göre normal , içimden gelirse,  normalden çıkışla oynarım.

İMAM: size göre normalolanı yaşarsınız,o ayrı bir konudur,ama genellleme yaparsak, içimizden öyle şeyler gelir ki hepsini yapamayız, yaparsak adımız sapığa çıkar. Sütcü ile isim arkadası oluruz genel anlamda bahsediyorum. Şimdi konuya dönelim,bence her içimizden geleni yapmamak lazım içimizden gelenleri disipline edecek bir şeyler lazım,o da bizim dinimizin emirleridir helal dairesinde İçinden gelen ne varsa bence yapabilme özgürlüğüne sahipsiniz. Düğünlerde eğlenilmelimi Evet eğlenilsin, ama günümüz eğlenme mantıgı ile eğlenmek bence bırakın bir imama normal bir insan yakışmaz diye düşünüyorum Düğün ve eğlence konusunda biraz keskin görüşlerim vardır. Çünkü şirazesinden kaçmış bir eğlence anlayışımız oluştu ; evinde eşine süslenmeyen af buyrun basma donla gezen kadın düğünde transparan giyerek gidiyorsa , bu bir eğlence olmaktan çıkmıştır

Güler Ruhsar Aktaş Hatip: Çok şık tespit ... Peki imamların bütün bu sorunlarının çözümü nedir ? Mesela kot giyememekten tutunda sevdasını yaşayamaması,rock müzik yapamaması vs...

İMAM:  insan olmaktır insan oldugumuz bilmeleridir ve insanlar haddini bilmeldir. Bu milletin genetik sorunundan  birisi dekonuya hakim olsada olmasada, konuyu ilsede bilmesede ,o konu hakkında bir yorumu vardır ,her konuyu bilen bir edası vardır ,mesele din meslesi olunca, çöpçüsü de ressamı da sanayide çırağı da bilgiçlik taslar, size akıl vermeye çalışır.Bu imamlar için gecerli değil  son dönemlerde islam peygamberide aynı konuma düşürülmeye çalışılıyor Kuran hakkında her kes konusabilir sadece islam peygamberi konusamaz gibi bir hava estiren sözüm ona bir çok Prof. Var işte imam bu noktalarda peygamberin çektiğini çeken bir insan gibidir .İmama her kes laf söyler ama imam kimseye laf söyleyemez yakın zamanda imam bir öğrencimin başındna gecen bir vakaa var , isi mevzu bahis olmayan özel bir sağlık kurumu ,bu arkadasımızı dolandırmaya çalışır, adam hakkını arayınca bu dolandırmaya çalışanlar “Seninle aynı dinde olmaktan utanıyorum” der Varın siz kıyas biçin Ruhsar Hanım...  Evet bende bu üç kağıtçı ile aynı dine mensup olmatan utanıyorum

Güler Ruhsar Aktaş Hatip: Doğrusu kafamdaki ezberi bozdunuz  sizinle tanışmış ve bunları konuşmuş olmaktan ziyadesiyle mutlu oldum. Umarın bütün bu sıkıntıların çözümüne katkı koyar bu röportaj , zaman ayırdınız Hocam sağolun ,  hakkınızı helal edin .Emanetiniz en güzele

İMAM:  En güzele emanet eden layıktır en güzele emanet olmaya .Selam ve dular sizlere olsun kalemize kuvvet gönlünüze islam aşkı dolsun, ailenizle mutlu ve huzurlu olasınız inşallah Ruhsar Hanım. 

Saat: 00: 06 

RÖPORTAJ : GÜLER RUHSAR AKTAŞ HATİP




ETİKET :  

Tümü -- Adversting 8 --